Tuesday, January 31, 2012

SYUKUR ALHAMDULILLAH ! AKU DIBANGKITKAN LAGI...

Syukurku terhadapmu Ilahi yang masih memberi peluang buat diri ini kembali menikmati kesyahduan malam sepi bersama hati-hati sebahagian para da'ie yang memohon dikurniakan rezeki daripada zat yang Maha Memberi lagi Maha Mengasihi. Disaat ini tika cahaya sang suria masih bersembunyi, maka cahayaMU lah yang kami hajati untuk menyuluh perjalanan yang bakal kami lalui disepanjang perjalanan hidup ini. Inilah rezeki yang paling mencukupi untuk menyara bukan sahaja diri ini malah buat seluruh umat ini. Kami memerlukan hidayahMU, kami memerlukan rahmatMU, kami perlukan inayah dan pertolonganMU, kami memerlukan perhatianMU, kami memerlukan keredhaan dan rahmatMU dan kami memerlukanMU disepanjang waktu. Apalah guna memiliki dunia dan seisinya jika KAU tiada dalam hati kami dan apalah ertinya kejayaan dalam hidup ini jika KAU jauh dari sisi kami.
          Ya ALLAH! Kalammu kian dipinggiri, tiada nada murni, tiada sentuhan dihati. Mengapa Ya ALLAH? Telah hilangkah kemanusiaan dihari ini atau yang kini berbaki hanya insan haiwani?. Kami mengharapkan bumi bertukar menjadi taman firdausi namun apakah ini bisa terjadi jika umat ini masih lena dibuai mimpi. Lalu apakah tugas sebenarmu wahai para da'ie?
          YA RASULULLAH! Sunnahmu kian tidak dikenali, hanya sedikit yang mengingini untuk mempamerkannya di persada bumi. Mengapa ya Rasulullah? Telah hampirkah tibanya hari di mana Allah tunaikan janji hanya yang mengikuti petunjuk Ilahi dan sunnahmu sahaja akan ke Firdausi manakala yang lainnya sedang menanti perhitungan yang sangat ditakuti dan yang paling digeruni. Itulah perhitungan untuk menjalani kehidupan abadi dalam saqar yang penuh duri dan gejolak api menggelegak yang tidak sabar-sabar untuk membakar mereka yang dahulunya semasa dibumi sering alpa (lalai dan leka dengan kehidupan dunia), berlagak sombong dan membanggakan diri.
"Tiada suatu bencanapun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lohmahfuz) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.." [AL-HADIID: 22-23]

No comments:

Post a Comment